17 jun 2011

Eerste echte pech

Athans, dat hij me laat staan... Vrij vlot aangezien ik hem nog niet zo lang heb.

5 juni wilde we naar me broer rijden vanwege een verjaardag.
Getanked en net weggereden van het tankstation gaf hij aan: Koelvloeistof niveau laag.

Gelijk aan de kant gezet, motorkap open.... rook....
De slang naar de motor voor de koelvloeistof lag eraf.

ANWB gebeld, helaas geen lid... Had de auto nog maar net en wilde het eigenlijk de dag ervoor regelen maar was het vergeten.
Dan maar zo lid geworden. ANWB monteur komt kijken en zegt: "Tjah die slang is kapot en die heb ik niet. Ik ga de sleepwagen bellen zodat je van de weg af bent."

Zo gezegd zo gedaan (zaten wel ruim 2 uur te wachten) kwam de sleepwagen eraan.
Opgetakeld en weggezet in een straat waar me schoonmoeder woont, dat was erg vlakbij.

De volgende dag...

ANWB gebeld met de vraag of de auto naar een garage gesleept kon worden, want de dag dat het gebeurde was het uiteraard ZONDAG... alles dicht...
Krijg ik te horen dat je de eerste 8 dagen van je lidmaatschap geen recht hebt op de sleepwagen. Alleen als hij dus een obstakel is op de opbare weg, dan word hij ergens veiig weggezet.

Goed geregeld dus... Dan maar zelf aan de slag.
Naar de Jaguar toe gereden met de auto van vrouw lief en toch maar eens kijken of ik het zelf niet kan oplossen.

Na heel wat geprul en liters koelvloeistof van de Halfords (tjah je moet wat) toch gelukt om hem te starten met dezelfde nog goede slang. Er was iets afgebroken waar de slang op bevestigd moest worden.

Vervolgens naar G&G Autoservice gereden en daar hebben we nog van alles geprobeerd om hem weer tijelijk veilig rijdbaar te maken.
Helaas niet gelukt maar de onderdelen waren besteld.

Nu is het afwachten... (en ondertussen word Raymond van G&G langzaam gek van mij ;) )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten